MYYTTIEN SINFONIA – KJELL ENGMANIN LASINEN FANTASIAORKESTERI

Kaikki Myyttien Sinfonia -näyttelyn uniikit teokset ovat myynnissä. Teokset myy Kosta Boda Ab ja teosten myyntituotosta Kosta Boda tilittää 50 % suoraan lyhentämättömänä Musiikkimuseo Famen kannatusyhdistyksen kautta Musiikkimuseo Famen näyttelytoiminnan ja uuden sisällön kehittämiseen. Näyttely kestää 12.3.2023 saakka, jonka jälkeen teokset ovat toimitettavissa sovitun mukaan.

Musiikki ja lasi – nuo kaksi taiteilija ja muotoilija Kjell Engmanin elämänmittaista intohimon kohdetta yhdistyvät Musiikkimuseo Famen vaihtuvassa näyttelyssä Myyttien sinfonia. Näiden elementtien yhdistäminen mystiseksi lasiorkesteriksi on kuin todeksi tullut soiva, mielikuvituksellinen ja ilotteleva unelma, joka on seurausta Engmanin 45-vuotisesta lasitaiteilijaurasta. Näyttely koostuu uniikeista, värikkäistä ja aidon kokoisista lasista valmistetuista orkesterisoittimista ja upeasta äänimaailmasta, jota täydentää ainutlaatuinen video- ja ääniteos. Astu keskelle fantasiaorkesteria ja koe ainutlaatuinen, immersiivinen valo- ja äänimaailma.

Musiikkimuseo Famen ja Kosta Bodan yhteistyössä tuottama vaihtuva näyttely Myyttien sinfonia nähdään nyt maailmanensi-illassa, jossa ruotsalainen taide ja muotoilu saadaan vierailulle keskelle Suomen musiikin lukuisia tarinoita. Pohjoismainen yhteistyö, yhteinen historia sekä jaetut kulttuuripiirteet inspiroivat luomaan näyttelyn, joka kutsuu musiikin ja lasitaiteen yhteiseen maailmaan. Vuodesta 1742 toimineen lasivalmistaja Kosta Bodan erikoisalaa ovat vuosisatojen ajan olleet puhalletut lasiesineet ja lasitaide, jotka säväyttävät mielikuvituksellisella muotokielellään ja aistikkuudellaan. Näyttely on osa Musiikkimuseo Famen pohjoismaista yhteistyötä.

Myyttien Sinfonia -teokset

7 000,00 €